אלפים ספדו לראש ישיבת פוניבז': "איך אפשר שלא לבכות?"

    "כתוב בחז"ל שאין דור שאין בו כמשה, אבל בכל דור יש רק אחד. ובדור שלנו - רבי חיים שלמה הוא היה. איך אפשר שלא לבכות על זה?"
    ישראל אוחיון No Comments on אלפים ספדו לראש ישיבת פוניבז': "איך אפשר שלא לבכות?"

    אלפים השתתפו אמש בהספד המרכזי בהיכל ישיבת פוניבז' במלאות השבעה לפטירתו של ר"י פונביז הגאון האדיר רבי חיים שלמה ליבוביץ זצוק"ל • בעריש פילמר היה שם עם מצלמה

    צילום: בעריש פילמר
    "כתוב בחז"ל שאין דור שאין בו כמשה, אבל בכל דור יש רק אחד. ובדור שלנו - רבי חיים שלמה הוא היה. איך אפשר שלא לבכות על זה?"
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים השתתפו אמש (שלישי) בהספד המרכזי בהיכל ישיבת פוניבז' במלאות השבעה לפטירתו של ר"י פונביז הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ זצוק"ל.

    ראשון המספידים הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי ר"י פונביז שהספיד בקול בוכים על גדלותו העצומה של הגרח"ש זצוק"ל ואמר כי "כתוב בחז"ל שאין דור שאין בו כמשה, אבל בכל דור יש רק אחד. ובדור שלנו – רבי חיים שלמה הוא היה. איך אפשר שלא לבכות על זה?".

    אחריו עלה להספיד הגאון רבי ירוחם אולשין ר"י ליקווד שהגיע במיוחד מארה"ב. הוא סיפר כי "לפני כמה שנים ביקשנו ממנו שיבוא להיכל ישיבת ליקווד למסור שיעור כללי. היינו בטוחים שרבי חיים שלמה ינצל את המעמד לפני אלפי אלפי אברכים וימסור שטיקל תורה שלו, להדהים את כולם בעמקות שלו. אבל לתדהמתי, הוא מסר שיעור של אבא שלו, זה גדלות מדהימה ולא רגילה. 
הראש ישיבה רבי חיים שלמה, לא רק לקח את התורה של אבא שלו וסבא שלו, אלא הוא היה חתיכת רבי ברוך בער עצמו".

    אחריו הספיד הגאון רבי משה שפירא שציין את הדמיון למשה רבינו, שהיה משה אמת ותורתו אמת. "ככה היה גם עם רבינו שלא היה לו שום דבר אחר חוץ מגילוי אלוקים ותורת אמת. ממש כפשוטו".



    0 תגובות